Niin, mieheni on auto-hifisti... Tämähän johtaa siihen että automme pystyy soimaan ei pelkästään omaksi iloksi/tuskaksi vaan myöskin koko naapurikunnan iloksi/tuskaksi... Ei minulla ole mitään sitä vastaan, päinvastoin, olen iloinen siitä että se soi puhtaasti ja hyvin, ja useimmat unohtaa että sieltä löytyy se volume-näppäin! :)

Minulla on tiukat rajat miehelleni; yksi harvoista asioissa missä olen oikeasti murahtanut ja asettanut tiukkaa rajaa, on juuri se volume... Tavallisesti se on mieheni joka vie ja minä joka vikisen... :) Mutta tässä asiassa minulla on "herkät korvat" jos niin voi sanoa, ja alkaa fyysisesti sattua kun se soi liian lujaa... Mutta nautin oikeasti siitä että pystyn kuuntelemaan hyvää musiikkia joka ei humise, niin kuin kaikissa edellisissä autoissani... :)

Eräs hyvä ystäväni taas on koti-hifisti ja panostaa niin paljon siihen että välillä kun käy katselemassa elokuvaa hänen luonaan unohtais melkein että ei ole leffateatterissa, ellei olisi nämä mukavuudet mitä ei leffoissa pysty: vessatauko (arvaappa vaan, nyt ainakin raskaana osaa tuollaista arvostaa), mukava sohva alla ja mahdollisuus neuloa/juoda/syödä samalla...

Tuli eilen juteltua eräs ystäväni kanssa neulomisesta. Hän on juuri aloittanut uudestaan tämän harrastuksen, (myönnetään; olen osa-syyllinen siihen... :)) ja kyseli minulta puupuikkojen hintoja... Hänen miehensä ihmetteli mitä niissä oikein on eroa, ja siinähän meikä oikein pääsi vauhtiin taas... :)

Tämä asia on taas minulle lähellä sydäntä kun en itse pysty kunnolla neulomaan "tavallisilla" metallisilla puikoilla ilman että krooninen rannevamma alkaa muistuttamaan itsestään, joten minulla on laaja valikoima bambuisia, ruusupuisia ja ebenpuisia puikkoja... Oma henkilökohtainen suosikkini on ehdottomiasti ebenpuiset puikot; osittain siitä että ne ovat mukavimmat mutta tietysti siitäkin koska ne ovat mustat! :) Minussakin asuu vielä pieni gootti, jonka lempiväri on musta...

Vähän aikaa kun olin esitelmöinyt niistä eri puikoista niin totesin että myös tällä alalla pystyy olemaan snobi/hifisti jolloin ystäväni mies tokasi: villalanka-hifisti! :D

Olin oikeasti otettu tästä loistavasta sana-keksinnöstä, ja totesin että tästä lähtien minä esittelen itseäni villalanka-hifistinä... :)

Minun pitäisi taas lähteä metsästämään uusia puikkoja... Rakkaani ilmoitti ettei hänellä ole kaulaliinaa, ja vaikka yritin tyrkyttää vaikka mitä kotona olleista kaulaliinoista, niin hänelle kelpaa vain hänelle tekemäni kaulaliina... Eli siitä meikälle taas töitä... Kaulaliinat ovat mielestäni vain jotenkin niin tylsää tekemistä kun se on sitä samaa ja sitä joutuu tekemään kauan... Aloitin sitten, löysin kotoa sopivaa mustaa lankaa ja aloitin 5:n puikoilla... Neuloin sitten siinä sellainen parikymmentä senttiä ja totesin että pitäisi olla järeämmät puikot, niin siitä tulisi kuohkeampaa ja pehmeämpää... Kaiken lisäksi se menisi edes hiukan nopeammin...

Joten se siitä, lainasin ystävältäni 7:n puikot, mies auttoi purkaamisessa ja aloitin eilen uudestaan... Olen nyt jo saanut melkein yhtä paljon tehtyä kun mitä olin ennen viikon raadannalla saanut aikaiseksi, joten nyt on taas toivoa... Ainoa ongelmani on että nuo ystävältä lainatut 7:n puikot ovat metallia ja painavat aika paljon, joten nyt alkaa villalanka-hifistin puikkometsästys...:D Aina hyvä kun on tekosyy...